Kapcsolat

1071 Budapest,
Városligeti fasor 17-21.

Adószám: 19011383-2-42


Porta: +36-1/321-1200
Titkárság: +36-1/322-4406
E-mail: [|]

BÅ‘vebben...

Partnereink

ÓKORI VIZEKEN - levelező pályázat

| Módosítva: 2020. szeptember. 07., hétfő - 08:32:40

Pályázati felhívás

 

ÓKORI VIZEKEN

 

Mi történt az egyiptomi hajótöröttel az elvarázsolt szigeten? Kik voltak az Argonauták és milyen küldetéssel hajóztak a tengeren? Milyen cselt vetettek be a görögök a szalamiszi csatában? Hogyan vezetett az actiumi tengeri ütközet a római császárság kialakulásához?

 

Mindezt megtudhatjátok, ha hajóra szálltok és elindultok a Szépművészeti Múzeum idei levelezÅ‘ pályázatán, amelyen izgalmas feladványok, online kvíz és egy kreatív pályamű elkészítése vár rátok!

 

 

KettÅ‘s céllal indítja útnak a budapesti Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye az idén huszadik alkalommal meghirdetett levelezÅ‘ pályázatát. A hagyományokhoz híven a csapatokban versenyzÅ‘ diákoknak ezúttal is az egész tanéven átívelÅ‘ izgalmas történeteken és játékos feladványokon keresztül nyílik lehetÅ‘sége az ókorral kapcsolatos ismereteik elmélyítésére és kreativitásuk fejlesztésére. Újdonság azonban, hogy a verseny egyes fordulóihoz tartozó oktatási segédanyagokat, amelyek az általános és középiskolai történelem tantárgyhoz kapcsolódva az ókori Egyiptom, Görögország, illetve a Római Birodalom világába vezetik be a diákokat, szabadon is hozzáférhetÅ‘vé tesszük a Szépművészeti Múzeum ókortudományi portálja, a Hyperión felületén. A nagy ókori kultúrákkal kapcsolatos interaktív magyarázó anyagok és játékok nemcsak a versenyen való sikeres szereplést segítik elÅ‘, hanem attól függetlenül is felhasználhatók az iskolai tanórák színesítésére, a távoktatás könnyítésére, illetve az érdeklÅ‘dÅ‘ diákok önálló munkájához.

 

 

Kik nevezhetnek a versenyre?

Általános és középiskolák 5–10. évfolyamos diákjai. Egy csapat létszáma legfeljebb 15 fÅ‘

lehet.

 

 

Mi a verseny témája?

Az idei verseny témája a hajózás: a pályázók egy-egy kiemelt történet révén, a hozzájuk kapcsolódó ókori ábrázolások és régészeti leletek segítségével ismerhetik meg az antik világ hajózáshoz kötÅ‘dÅ‘ mitikus kalandjait és történelmi eseményeit. Az ókori történetekben az adott kultúrák további jellemzÅ‘i is feltárulnak a versenyzÅ‘k elÅ‘tt a technikai vívmányoktól kezdve a társadalmi viszonyokon át a vallás és a mítoszok világáig, illetve az ókori kultúrák egymáshoz való kapcsolatáig.

 

 

Milyen feladatokat kell teljesíteni?

  1. A Hyperión portál felületén közzétett bevezetÅ‘ fordulók szerepe az, hogy felkészítse a résztvevÅ‘ket a kvízre és a pályamű elkészítésére. Az egyes fordulók témaköreinek megismerésére, illetve az azokkal kapcsolatos rövid feladatok megfejtésére és beküldésére a versenyzÅ‘knek fordulónként egy-egy hónap áll rendelkezésére.

 

 

 

Forduló

1.

2.

3.

4.

 

Közzététel napja

2020. október 1.

2020. november

13.

2020. december

11.

2021. január 22.

Beküldési határidÅ‘

2020. november

13.

2020. december

11.

2021. január 22.

2021. február

19.

 

 

 

 

  1. Online kvíz: 2021. március 5-én 15.00 órától a résztvevÅ‘k online kvízt töltenek ki az iskolában, amelynek kérdései a négy bevezetÅ‘ forduló során megszerezhetÅ‘ tudásra épülnek. A kvíz kitöltéséhez bármilyen segédanyag használható, de elÅ‘nyben lesznek azok, akik már biztos ismeretekkel rendelkeznek az online fordulók témaköreirÅ‘l.

A kvíz kitöltésére meghatározott idÅ‘ áll rendelkezésre (a hozzáférési adatokat és a tájékoztatót a belépés módjáról közvetlenül a fordulót megelÅ‘zÅ‘en kapják meg a csapatok). A kvíz napján csapatonként legalább egy stabil internetkapcsolattal rendelkezÅ‘, böngészésre alkalmas számítógép szükséges, nagyobb létszámú csapat esetén a böngészést több gép rendelkezésre állása segítheti.

 

 

3.  Pályamű elkészítése: Neaklés kincsesládája

A pályázat végére a csapatoknak egy kincsesládát kell összeállítaniuk, benne egy képzeletbeli hajó rakományával, valamint a hajónapló egy részletével. A csapatok a fordulók során fogják megszerezni a korszakra vonatkozó alapvetÅ‘ ismereteket, amelyek egyúttal a pályamű megtervezésében és elkészítésében is segítséget nyújtanak. A pályaműrÅ‘l az utolsó forduló után részletesebb tudnivalókat küldünk.

 

 

A pályamű beküldésének határideje: 2021. április 30.

 

Hogyan folyik az értékelés?

A pályaműveket korcsoportonként értékeljük. Minden jelentkezÅ‘ csapat egy pályaművet küldhet be.

Az egyes fordulók és az online kvíz helyes kitöltéséért járó pontok száma megegyezik a pályaműre adható maximális pontszámmal. A pályaműveket 2021 áprilisában független zsűri értékeli; az eredményrÅ‘l a résztvevÅ‘ket májusban értesítjük.

 

 

Mit kapnak a győztesek?

A gyÅ‘zteseket a tanév végén egy napra vendégül látjuk a Szépművészeti Múzeumban, ahol egy különleges program során testközelbÅ‘l ismerhetik meg az ókor világát, majd saját maguk is elkészíthetnek egy általuk választott „antik” tárgyat.

 

 

Hogyan lehet jelentkezni?

 

A pályázatra 2020. október 9-ig online űrlap kitöltésével lehet jelentkezni.

 

Nevezési díj nincs.

 

 

Hova lehet kérdésekkel fordulni?

A pályázattal kapcsolatban minden információ elérhetÅ‘ a verseny honlapján. Kérdéseikre szívesen válaszolunk a 06-1/469-7261-es telefonszámon vagy a marathon@szepmuveszeti.hu e-mail címen.

 

 

Az elÅ‘zÅ‘ tanévek pályázatainak részletei megtekinthetÅ‘k az Éós archívumában.

 

 

Budapest, 2020. augusztus 24.

 

Tóth Noémi

Szépművészeti Múzeum Éós-program pályázati felelÅ‘s

Események

Hasznos linkek